Het grote geheim achter een succesvolle Google AdWords campagne

U heeft vast wel eens wat extra budget uitgetrokken voor een prachtige Google AdWords campagne. Want dat is nu eenmaal wat iedereen tegenwoordig doet. Dus zorgt u dat de website tip top in orde is, laat u de inhouse copywriter een pakkende boodschap schrijven en meet u de resultaten later op uw Google Analytics account. Het resultaat? Wel 200 nieuwe unieke website bezoeken.

Waar zit de winst?

Gefeliciteerd. U heeft zojuist 200 nieuwe unieke website bezoeken behaald met uw Google AdWords campagne. Maar wat betekenen deze 200 unieke bezoekers nu eigenlijk? Bent u in staat specifieke winst te meten? De kosten weet u, maar waar vindt u de conversie? Wellicht hebben die 200 nieuwe bezoekers wat langer op de homepage rond gekeken, of is de webwinkel wat intensiever bezocht. Maar wat heeft deze investering u nu daadwerkelijk opgeleverd?

Klanten mislopen door overprikkeling

Wanneer een bezoeker op de website van een onderneming belandt, komt er een overvloed aan prikkels en mogelijkheden binnen. Menuopties, uitgebreide teksten en opvallende beeldmaterialen komen allemaal als nieuwe prikkels de hersenen binnen. Van de tientallen prikkels die binnenkomen, blijven er waarschijnlijk maar een of twee ook echt hangen. Een opvallend plaatje en het woord ‘goedkoop’ bijvoorbeeld. Wat de bezoeker vervolgens doet? Door naar een volgende pagina.

Het grote geheim achter de Google AdWords campagne

Deze bezoeker heeft 10 minuten op uw webpagina doorgebracht. Maar welke conversie heeft u hier nu eigenlijk uitgehaald? Welke acties heeft de bezoeker nu uiteindelijk ondernomen? Daar zit het geheim achter de Google AdWords campagnes. Deze laat u namelijk helemaal niet doorverwijzen naar de webpagina. Deze stuurt de bezoeker door naar aparte landing page. Deze landing page kunt u namelijk overzichtelijk inrichten en direct aansluiten op de boodschap in uw advertentie. Wilt u meer directe aankopen uit de webwinkel? Dan biedt u op de landing page een unieke kortingsbon aan. Wilt u meer offerteaanvragen? Dan is een duidelijk contactformulier onmisbaar.

De essentie van de landing page

Een landing page biedt de mogelijkheid om, zonder overbodige afleiding, een duidelijke boodschap neer te zetten. Grijp de aandacht van de bezoeker en wek direct de interesse in uw service of product. Hebt u de bezoeker te pakken? Dan zet u de volgende stap naar een duidelijke call-to-action. Zo hoeft de bezoeker niet teveel na te denken en weet hij precies wat hem te doen staat.

De uiteindelijke meting

Vanuit deze landing page kan de bezoeker altijd nog doorverwezen worden naar de uiteindelijke webpagina van de onderneming. Een kortingsbon kan bijvoorbeeld direct ingewisseld worden in de webwinkel. Aan de achterkant van deze landing page verbindt u het Google Analytics monitoring systeem. Zo kunt u direct zien hoeveel bezoekers gereageerd hebben op uw duidelijk call-to-action en wat dit u daadwerkelijk opgeleverd heeft. Zo groeit uw AdWords campagne van 200 unieke bezoekers, naar 200 nieuwe aankopen.

Hoe pakt u de volgende Google Adwords Campagne aan?

Heeft uw organisatie behoefte aan nieuwe leads?

Wacht niet langer. Wij zorgen dat uw google ads campagne echte conversie oplevert